Ніколи в минулому людина не мала
такого широкого доступу до різноманітної інформації. Досить непросто у цьому
бурхливому морі почувається молодь, особливо учнівська. Адже варто навчитись
розрізняти інформацію необхідну, корисну, шкідливу, неправдиву, аналізувати
отримані факти, перетворювати їх у знання, життєві компетенції. Школі потрібні
зміни в змісті навчання, потрібно шукати нові методи, за допомогою яких можна
донести знання до учня. І тут без новітніх інформаційних технологій з
використанням комп’ютера не обійтись. Особлива роль в впровадженні нових
методів в школі належить вчителю інформатики, особливо в умовах сільської
школи. Сьогодні найбільшою цінністю для людини стає інформація, недарма
говорять «Хто володіє інформацією, той володіє світом. Тому дуже важливо учнів
навчити вміло працювати з інформацією. Першочергове завдання школи – відкрити
кожному учню вільний доступ до інформації, розвинути уміння самостійно її
знаходити й опрацьовувати, здобувати освіту протягом усього життя, продукувати
нові ідеї.
Особливу увагу потрібно звертати
на роботу з обдарованими дітьми. Потрібно відшукати їх і залучити до творчої
праці. Для систематичного розвитку здібностей у школярів потрібно поставити
перед ними підвищені вимоги, створити умови для творчої співпраці вчителя і
учня. Вчитель для учня має бути не керівником, а старшим товаришем і
наставником. Важливо створити умови в яким обдарована дитина повірить в свої
сили, поставить перед собою велику мету. Вчитель не повинен вести учня за собою,
він повинен допомогти йому побачити мету і вказати шлях, яким її можна досягти.
Найбільшою нагодою для себе як
для вчителя вважаю те, коли учні переростають свого вчителя в деяких галузях
знань, коли вони вибирають інформатику, як свою майбутню професію.
|